Odpovědi na často kladené otázky
         

Číslo otázky:
409   Datum:   7.6.2018
Otázka:Nefunguje ověření IČ nebo zasílání EET na Windows 10 u programů spuštěných ze sítě
 Odpověď:

Windows 10 (sestavení 1803) nedovolí programům síťovou komunikaci, pokud jsou spuštěné ze síťového disku připojeného protokolem SMB verze 1. Je to obecný problém, netýká se to jen našeho programu.

V takovém případě je třeba na serveru (tam kde jsou nasdílena data) povolit protokol SMB verze 2 a jak server, tak pracovní stanici restartovat.

Detailní postup:

  1. Pokud je na serveru Windows Vista nebo novější (popř. pokud jde o serverový OS tak Windows Server 2008 a novější), spusťte soubor na zapnutí podpory SMB2 a potvrďte, že data chcete importovat do registrů.
    Pro odborníky: namísto spuštění reg souboru si můžete úpravu provést ručně v editoru registrů. Stačí smazat položku SMB2 v cestě HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters.

    Pokud jsou data nasdílena na NASu (např. Synology), je třeba SMB verze 2 povolit v administraci NASu.
    Pokud je na serveru operační systém nepodporující protokol SMB verze 2 (např. Windows XP nebo Windows Server 2003), pak data musíte přesunout jinam a tam je nasdílet.

  2. Restartujte server
  3. Po restartu serveru restartujte i pracovní stanici
Pokud Vám výše uvedený postup nepomohl, pak si ověřte, jakou verzí protokolu SMB jste připojeni ke sdíleným datům. Na pracovní stanici s Windows 10 postupujte podle návodu:
faq.mrp.cz/faqcz/FaqAnswer.aspx?cislo=410
* Berte prosím v potaz, že otázka a odpověď mohou být úzce svázané s verzí programu aktuální v době zveřejnění odpovědi.

Související otázky najdete ve skupinách: Přeskočit odkazy pro navigaci

© 2022 MRP-Informatics, spol. s r.o.                                         MRP na Slovensku