Pokud v síťové verzi spuštěné z Windows 10 nebo Windows 11 dochází k tomu, že některé položky v programu jsou prázdné (např. prázdné datum),
může to být způsobeno tím, že data jsou do síťového umístění zapisována se zpožděním.
Problémy se také mohou projevit chybovou hláškou No more files.
V tomto případě je řešením nastavení klienta protokolu SMB tak, aby se nepoužívala vyrovnávací paměť (cache).
Postup se provádí na počítači s Windows 10/11, na kterém se vyskytují problémy.
K provedení tohoto návodu je třeba mít přístup k účtu správce a znalosti alespoň pokročilého uživatele.
- Spusťte Windows PowerShell jako Správce.
To uděláte tak, že pravým tlačítkem myši kliknete na Windows tlačítko a následně vyberete Windows PowerShell (správce):
Pokud se spustil, přejděte k bodu 2.
Pokud ne, pak v menu Start zvolte Hledat a zadejte power. Windows najde Windows PowerShell. Klikněte na něj pravým tlačítkem myši a zvolte Spustit jako správce.
- Ve Windows PowerShellu zadejte postupně příkazy:
set-smbclientconfiguration -DirectoryCacheLifetime 0
set-smbclientconfiguration -FileInfoCacheLifetime 0
set-smbclientconfiguration -FileNotFoundCacheLifetime 0
Po každém z výše uvedených příkazů budete vyzvání k potvrzení, bude nutné napsat y (jako Yes) a potvrdit. Viz obrázek:
- Restartujte operační systém.