Odpovědi na často kladené otázky
         

Číslo otázky:
411   Datum:   12.6.2018
Otázka:Problémy při spuštění ze sítě na Windows 10/11: Prázdné položky, chyba "No more files"
 Odpověď:

Pokud v síťové verzi spuštěné z Windows 10 nebo Windows 11 dochází k tomu, že některé položky v programu jsou prázdné (např. prázdné datum), může to být způsobeno tím, že data jsou do síťového umístění zapisována se zpožděním.

Problémy se také mohou projevit chybovou hláškou No more files.

V tomto případě je řešením nastavení klienta protokolu SMB tak, aby se nepoužívala vyrovnávací paměť (cache).

Postup se provádí na počítači s Windows 10/11, na kterém se vyskytují problémy.

K provedení tohoto návodu je třeba mít přístup k účtu správce a znalosti alespoň pokročilého uživatele.

  1. Spusťte Windows PowerShell jako Správce.
    To uděláte tak, že pravým tlačítkem myši kliknete na Windows tlačítko a následně vyberete Windows PowerShell (správce):

    Pokud se spustil, přejděte k bodu 2.
    Pokud ne, pak v menu Start zvolte Hledat a zadejte power. Windows najde Windows PowerShell. Klikněte na něj pravým tlačítkem myši a zvolte Spustit jako správce.
  2. Ve Windows PowerShellu zadejte postupně příkazy:
    set-smbclientconfiguration -DirectoryCacheLifetime 0
    set-smbclientconfiguration -FileInfoCacheLifetime 0
    set-smbclientconfiguration -FileNotFoundCacheLifetime 0

    Po každém z výše uvedených příkazů budete vyzvání k potvrzení, bude nutné napsat y (jako Yes) a potvrdit. Viz obrázek:

  3. Restartujte operační systém.
* Berte prosím v potaz, že otázka a odpověď mohou být úzce svázané s verzí programu aktuální v době zveřejnění odpovědi.

Související otázky najdete ve skupinách: Přeskočit odkazy pro navigaci

© 2022 MRP-Informatics, spol. s r.o.                                         MRP na Slovensku